Tuchowski szpital z certyfikatem

Stosowanie nowoczesnych procedur leczniczych, wysoki poziom usług i zapewnienie poprawy jakości oraz bezpieczeństwa pacjentów.  O tym świadczy przyznanie Centrum Zdrowia Tuchów akredytacji Ministerstwa Zdrowia. Taki certyfikat jest najszerzej sprawdzoną i najskuteczniejszą zewnętrzną metodą zapewnienia wysokiej jakości świadczeń zdrowotnych.
 
 
Na podkreślenie zasługuje wynik osiągnięty podczas procedury akredytacji. Według komisji, która sprawdzała wymogi ponad dwustu standardów tuchowski szpital spełnia je w 83 %. Daje to placówce miejsce w trzeciej dziesiątce wśród ponad 120 szpitali w Polsce, którym dotychczas udało się uzyskać akredytację. W Małopolsce aktualnie certyfikat taki posiada 11 placówek, najwięcej z nich zlokalizowanych jest w Krakowie.
 
 
Jak mówi zastępca dyrektora do spraw lecznictwa CZT Dorota Jakus-Stoga placówka systematycznie inwestuje w modernizację infrastruktury, dokonywane są zakupy sprzętu medycznego. Nie bez znaczenia są także prowadzone cały czas szkolenia personelu. - Aby osiągnąć ten wynik trzeba było zaangażowania właściwie wszystkich pracowników – dodaje prezes.
 
 
- Podczas naszej wizyty widzieliśmy państwa pracę i wysiłek włożony  w poprawę funkcjonowania placówki - tak trzydniową akredytację podsumowała Barbara Kutryba - przewodnicząca zespołu akredytacyjnego. Obok wizytacji pomieszczeń placówki, goście  wnikliwie przeglądali też dokumentację medyczną. Oceny dokonywano także na podstawie bezpośredniej obserwacji świadczeń zdrowotnych, podczas wizyt w poszczególnych oddziałach. Podstawą dla niej były ponadto rozmowy z personelem i pacjentami. Kilka godzin zajęły spotkania z członkami Komitetu  Jakości i Zespołu Kontroli Zakażeń. Istotnym elementem były spotkania z kadrą zarządzającą, organizowane w celu uzyskania pełniejszych informacji. Zakończeniem przeglądu placówki przez zespół niezależnych ekspertów po dokonaniu oceny było sporządzenie raportu. W rezultacie szpital uzyskał pełną akredytację, udzieloną przez Ministra Zdrowia na okres trzech lat.
 
 
- Co prawda zdobycie certyfikatu nie oznacza bezpośrednich korzyści finansowych, ale  ufam, że doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności naszej placówki. Pamiętamy jednak, że certyfikat przyznawany jest na pewien czas, a ostatecznej oceny jakości naszych świadczeń dokonują pacjenci. Na ich satysfakcję składa się nie tylko skuteczność leczenia, ale też szereg innych czynników, począwszy od zachowania pracowników, atmosfery panującej w szpitalu, aż do możliwości spełniania indywidualnych wymagań – podsumowuje prezes Centrum Zdrowia Tuchów Tomasz Olszówka.
 
 
 
Odsłon artykułów:
17404202

Odwiedza nas 479 gości oraz 0 użytkowników.

Top
W tej witrynie używane są cookies. Możesz je wyłączyć, ale strony mogą nie działać poprawnie. Więcej informacji…