Nowy rzecznik konsumentów
Z dniem 30 sierpnia 2013 roku nastąpiła zmiana na stanowisku Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie.
W związku z rezygnacją z pracy w Starostwie Powiatowym w Tarnowie Jerzego Pilcha, obowiązki Rzecznika Praw Konsumentów przejęła Magdalena Kras-Pyzik.
Przypomnijmy, że Biuro RPK znajduje się w siedzibie starostwa przy ul. Narutowicza 38 w Tarnowie.
Podstawowym aktem prawnym dotyczącym działalności powiatowego rzecznika konsumentów jest ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Zgodnie z przepisami tejże ustawy rzecznik wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów. Kompetencje rzecznika są przede wszystkim kompetencjami o charakterze doradczym i procesowym. Do jego zadań należą m.in.: prowadzenie edukacji konsumenckiej, zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, ewentualne wytaczanie powództw na rzecz konsumentów, pełnieie funkcji oskarżyciela publicznego, przekazywanie na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów.