Czujni seniorzy nie dali się oszukać

Przed nami okres, w którym oszuści będą wykorzystywać ufność seniorów. Po kilkutygodniowej przerwie ponownie w Tarnowie rozdzwoniły się telefony stacjonarne seniorów. W żadnym zgłoszonym przypadku osoby nie dały się oszukać.

Wczoraj w samo południe na numer stacjonarny, 80-letniej tarnowianki zadzwonił oszust podający się za policjanta. W rozmowie poinformował, że konto bankowe seniorki jest zagrożone przez działających hakerów. Telefon jednak odebrała pomagająca staruszce opiekunka, która nie dała się nabrać, odłożyła słuchawkę i o próbie przestępstwa poinformowała policję. Do podobnego przypadku doszło półtorej godziny później. Do mieszkańca Tarnowa zadzwonił fałszywy policjant twierdząc, że prowadzona jest akcja wymierzona w oszustów. Mówił, że jego konto jest zagrożone. Oszust jednak nie spodziewał się, że senior nie da się wciągnąć w rozmowę i po wysłuchaniu go, odłożył słuchawkę. O treści rozmowy natomiast powiadomił prawdziwych policjantów.

Opisane przypadki wskazują, że w dalszym ciągu jesteśmy narażeni na różnego rodzaju oszustwa i oszustów usiłujących okraść seniorów. Nie dajmy się oszukać w tym świątecznym okresie. Policjanci tarnowskiej komendy pracują już nad ustaleniem i zatrzymaniem sprawców tego rodzaju przestępstw.

Aby uchronić się przed takimi oszustami, apelujemy do wszystkich, a przede wszystkim do najstarszych mieszkańców naszego regionu, aby nigdy pod żadnym pozorem nie przekazywali nikomu obcemu pieniędzy. Kreatywność oszustów nie zna granic. Posuną się do najbardziej wymyślonych historii po to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności, współczucia, chęci niesienia pomocy drugiej, bliskiej osobie. Wnuków oraz synów i córki uczulamy, aby rozmawiać ze swoimi dziadkami, rodzicami przestrzegając ich przed niebezpieczeństwem.

W przypadku telefonów z żądaniem pieniędzy od „policjantów”, „synów”, „córek” czy „wnuków” konieczne jest skontaktowanie się z tarnowską policją i prawdziwym członkiem rodziny, zanim przekaże się komukolwiek pieniądze.

W momencie, kiedy ktoś będzie chciał nas oszukać, podając się przez telefon za członka rodziny czy policjanta – zakończmy rozmowę telefoniczną! Nie wdawajmy się w rozmowę z oszustem. Jeżeli nie wiemy jak zareagować, powiedzmy o podejrzanym telefonie komuś z bliskich lub zadzwońmy na numer alarmowy 997 lub 112. (Należy tutaj pamiętać o dokładnym odłożeniu słuchawki i przerwaniu połączenia z oszustem lub skorzystanie z innego telefonu).

We wszystkich podejrzanych czy wątpliwych sytuacjach, należy niezwłocznie skontaktować się z Policją, dzwoniąc po numer alarmowy 997 lub 112.

Nie dajmy się oszukać, chrońmy swoich bliskich!

Info: KMP w Tarnowie

Odsłon artykułów:
17384309

Odwiedza nas 256 gości oraz 0 użytkowników.

Top
W tej witrynie używane są cookies. Możesz je wyłączyć, ale strony mogą nie działać poprawnie. Więcej informacji…