Kolejne pociągi w Małopolsce
W przyszłym roku po Małopolsce będą jeździć 10 nowych pociągów. Wyprodukuje je bydgoska PESA. Będą kosztować ponad 130 mln zł.
Pociągi kupione przez Województwo Małopolskie będą niskopodłogowe, klimatyzowane, przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych i małych dzieci. W każdym pociągu zostaną zainstalowane systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności. Pasażerowie będą mogli korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu za pomocą sieci wi-fi. W pociągach dwuczłonowych (4 szt.) będzie po 92 miejsca siedzące, w trójczłonowych (6 szt.) – po 138. Nowe pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h. Zostaną objęte 10-letnią gwarancją.
Pierwsze trzy pojazdy zostaną dostarczone do Małopolski do końca sierpnia 2014 r. Kolejne trzy – do końca września 2014 r., dwa do 15 października 2014 r. i ostatnie dwa do końca stycznia 2015 r. Wartość umowy to 132,1 mln zł (118,9 mln – tabor i 13,2 mln serwisowanie).
W latach 2014 – 15 do Małopolski trafi w sumie szesnaście nowych pociągów, dziesięć wyprodukowanych przez Pesę i sześć, które wyprodukuje Newag. Województwo Małopolskie kupiło 6 nowych pociągów w ramach projektu realizowanego wspólnie z sąsiednimi województwami (Małopolska 6 szt., Podkarpacie 1 szt., Śląsk 6 szt. i Świętokrzyskie 6 szt. – w sumie 19 pociągów). Pojazdy wyprodukuje sądecki NEWAG SA. Województwo Małopolskie zapłaci za nie 87,78 mln zł, a 10,75 mln zł będzie kosztować serwisowanie do końca 2020 r. W sumie Województwo Małopolskie kupiło dotychczas 15 pojazdów za łączną kwotę 166,11 mln zł. Wśród dotychczasowych inwestycji województwa znajduje się m.in. 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi pociągów na trasach do Tarnowa, Krynicy, Zakopanego Wieliczki i Oświęcimia. Wartość umowy: 91,2 mln zł.
Źródło: www.malopolskie.pl
Ryglice-okolice.pl - napisaliśmy o tym jako pierwsi