Zmiana zasad wydawania kart parkingowych dla niepełnosprawnych

Starostwo Powiatowe w Tarnowie informuję, że od dnia 1 lipca 2014 r., w myśl nowych zapisów ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, zmienią się zasady wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych i placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych, mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.

Karty będą wydawane przez Powiatowe Zespoły ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności w Tarnowie mieści się przy ul. Szujskiego 66 (33-100 Tarnów), tel. (14) 621 56 83; fax (14) 688 91 22.

Karta wydawana będzie na czas określony. Dla osób niepełnosprawnych będzie to maksymalnie 5 lat, natomiast dla placówek - okres 3 lat.

Dotychczas wydane karty parkingowe ważne będę do 30 listopada 2014 r.

Zgodnie z nowymi regulacjami, kartę parkingową będą mogły otrzymać tylko osoby ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz dzieci z niepełnosprawnością. We wszystkich przypadkach uprawnieni będą tylko ci, którzy mają znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się. W przypadku osób ze stopniem umiarkowanym kartę parkingową otrzymać będą mogły jedynie osoby z niepełnosprawnością ruchową (symbol 05-R), neurologiczną (10-N) lub narządu wzroku (04-O).


Odsłon artykułów:
17370906

Odwiedza nas 146 gości oraz 0 użytkowników.

Top
W tej witrynie używane są cookies. Możesz je wyłączyć, ale strony mogą nie działać poprawnie. Więcej informacji…